zaterdag 18 oktober 2008

Het is er!

Gisteren is mijn boek gearriveerd. Het manuscript dat ik al die tijd enkel op het scherm zag, is een boek geworden. Een dik boek.
Het ziet er heel mooi uit, het verhaal ken ik natuurlijk uit mijn hoofd en toch begin ik te lezen. Lezen in een boek is zo veel aangenamer dan op het scherm, of op uitdraaitjes. Je kan het dichtklappen, je kan verder bladeren, je ruikt het, en bij een nieuw boek vind ik het altijd eng om het de eerste keer helemaal open te plooien. Je voelt de rug protesteren, het papier tegenspartelen, maar eenmaal open, wil het eigenlijk niet meer dicht.
Het boek is er.
En ik ben er blij mee.

2 opmerkingen:

tinne luyten zei

Dag Marian,

Inderdaad moeilijk om toe doen! Ik ben al een paar avonden vroeger onder de wol gekropen om te kunnen lezen en keer op keer lukt het me niet het verhaal 'op tijd' weer los te laten.
Ik geniet, ont-dek een nieuwe wereld en her-ken een bestaande (hier en daar),
Proficiat!
tinne

Daphne zei

Hallo Marian,

Complimenten voor je mooie boek!

Op AnnieS.nl (http://www.annies.nl/columns/gastcollumns/artikel/438/#tx-comments-comments-438) heb ik een uitgebreidere reactie geplaatst, maar ik wilde je via je blog ook graag nog even laten weten hoe geweldig ik je boek vind. Vlot geschreven, heel herkenbaar en met veel informatie, maar zonder zwaar te worden. Een echte aanrader!

Groet,
Daphne