donderdag 25 september 2008

De woorden van zijn vingers


Mijn eerste jeugdboek ( 15+ verschijnt in oktober).

De zin om me eens aan een langer verhaal te wagen, bestond al lang. Er zat al jaren iets klaar in een hoekje van mijn hoofd maar ik voelde dat dit me zo zou opslorpen dat ik er tijd voor nodig had. Veel tijd.

En met drie kleine kinderen is die tijd er gewoon niet. Toen ook de jongste naar school ging en ik even tussen twee jobs zat, liet ik de eerste woorden los op papier. En wat ik voorspeld had, kwam uit. Algauw liet het verhaal me niet meer los. Het was heel fijn om me zo te verdiepen in mijn personages, en door een onderwerp te kiezen waar ik eigenlijk niets over wist (doofheid), heb ik heel veel interessante en fijne mensen ontmoet. Ze hebben allemaal bijgedragen aan dit verhaal, het gemaakt tot wat het nu is.

Ik kijk er erg naar uit het boek eindelijk in handen te hebben en hoop dat de jeugd door dit verhaal even stil blijft staan bij wat doofheid kan betekenen.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hallo Marian.
Ik ben Liselotte, 15 jaar en ik heb zopas je boek uitgelezen.
Het is werkelijk een prachtig verhaal!!
Je leeft als lezer zo mee met de 2 hoofdpersonages.
De intieme momenten worden prachtig beschreven, het is niet zoals je in veel boeken leest: 'en ze hebben seks' zo ordinair vind ik dat!
In het begin was ik niet echt mee met het feit dat het lettertype veranderde, ik kreeg het pas later door dat we dan terugkeerden in de tijd.
Ik vind het verhaal zo mooi dat ik zeker zou kandidaat zijn om Clara te spelen als het boek ooit in een film zou gegoten worden!

Tinne zei

Hallo Marian,
ik ben Tinne en ik ben 14 jaar. Ik kijk erg regelmatig rond in de bib en vorig jaar kreeg ik je boek per toeval in handen. We zijn nu december 2011 en ik denk dat ik al meer dan 10 keer terug ben gegaan om dit boek te lenen. Omdat ik er zo weg van ben, en omdat ik door dit boek gebarentaal wil leren, wilden mijn ouders me het boek geven voor kerstmis. Ze hebben iedere mogelijke boekenwinkel afgelopen, maar het is nergens meer te krijgen! Weet jij toevallig een manier waarop ik nog aan het boek kan geraken zonder dat ik het iedere keer moet gaan lenen in de bib?
Vriendelijke groetjes, Tinne

Hanna De Bruyne zei

Hoi Marian! Er zijn niet veel boeken die ik echt goed vind, maar dit boek zit bij de 4 beste boeken die ik ooit las! Ik vind je een fantastische schrijfster en ik ben zeker fan! ;) Groetjes!